Monday, December 27, 2021

Gilbert druva uppsats

Gilbert druva uppsats



Centration är en av anledningarna till att barn i detta skede ofta misslyckas med att förstå att förändring av hur något ser ut inte förändrar dess innehåll. Referens till IvyPanda. De misshandlar honom för att han är en större pojke än resten av dem och Golding ville förmodligen att detta skulle hända i boken för att symbolisera något. För hans gilbert grape uppsats i livet, Gilbert när han pratade med Becky, den nyfunna kärleken som kom så bra överens med familjen, särskilt Arnie, gilbert grape uppsats, anklagade sin far för att ha begått självmord och låtit dem lida. Mål för interventionen Grape-familjen kommer att behöva sätta upp några mål för förbättring, gilbert grape uppsats. Diskutera psykologiska förklaringar av en ätstörning. Kontrollera priset på ditt papper.





Analys av Ivan Iljitjs död



Jag fick ett samtal från en biträdande sherriff i Endora som rapporterade de upprepade farliga aktiviteterna som involverade det minderåriga barnet, Arnie Grape. I min roll måste jag bedöma inte bara den minderåriges handlingar utan jag måste också bedöma levnadsvillkoren, dvs, gilbert grape uppsats. familjehem, syskon osv. Kund: Arnie Grape Primary — kaukasisk, 17 år gammal snart 18 år och utvecklingsförsenad. Druva - Gilbert druva uppsats, Kaukasisk, död för 17 år sedan. Larry lämnade familjens hem direkt efter examen från gymnasiet, gilbert grape uppsats. Presentera problem s. Familjesystemet Grape saknar stora resurser och stöd.


Även om deras huvudsakliga klientsystem finns inom varandra, har familjens roller förändrats dramatiskt på grund av att deras pappa har begått självmord. De nuvarande förhållandena i familjestrukturen orsakar stora föräldraskaps- och disciplinproblem för barnen i familjen. När Mr. Grape tog plötsligt sitt liv, det påverkade verkligen varje familjemedlem. Slutligen är skicket på familjehemmet som de alla bor i extremt utblottat och i behov av större reparationer och underhåll. Lyckligtvis är de en mycket sammansvetsad familj och kommer att stötta varandra. Men Bonnie har kontinuerligt gått upp i vikt i en ohälsosam takt sedan faderns död.


Bonnies nuvarande fetma stör hennes roll som primärvårdare för Arnie och många av henne skulle vara förälder för sina andra barn. På grund av detta har Amy och Gilbert varit tvungna att fylla i som surrogatföräldrar. I gengäld hade ingen av dem mycket tid för sig själv, möjlighet att ta en högre utbildning meningsfulla relationer eller skaffa bra betalt jobb. Medan Amy och Gilbert är de två primära skötarna, etablerade Bonnie ett seriöst medberoende som inte nödvändigtvis är baserat på verkligt beroende. Arnie följer med Gilbert, som är en av två familjeförsörjare utanför hemmet, till hans plats gilbert grape uppsats dagligen.


Arnie, gilbert grape uppsats, som är mentalt utmanad, beror nästan hela tiden på Gilbert. Arnie har utvecklat en vana att upprepat farligt beteende. Arnie skalar upprepade gånger utsidan av ett förhöjt vattentorn utan hänsyn till sin personliga säkerhet, gilbert grape uppsats, och i själva verket verkar omedveten om faran på grund av observerade mentala oförmåga. Därför hamnar Ellen och Gilbert ständigt i bråk med varandra om omsorgen eller bristen på gilbert grape uppsats Arnie. De nuvarande coping-förmågan som används inom familjen är att hålla sig borta från problem som finns inom familjen. Deras bristande kommunikationsförmåga och självuttryck av hur varandra verkligen mår har påverkat deras familj enormt.


Till exempel vet barnen att deras hem är i nöd gilbert grape uppsats betydande reparationer men de kommer inte att ta upp dessa problem till sin mamma. Barnen fruktar att om de uppmärksammar Bonnies på reparationsproblemet kommer det bara att få henne att känna sig mer deprimerad och hopplös som en försörjare för sin familj. Ett annat exempel på frågan om faderns död ville ingen prata om det. Familjen försöker agera som om det inte hände eller att de bara mår bra, gilbert grape uppsats. Hela familjen behöver lära sig att sitta ner som en familj och prata om sina individuella känslor och uttrycka sina bekymmer.


Grapefamiljen kan inte fortsätta att kommunicera på detta sätt. De behöver hjälp med att ta itu med och erkänna de problem som de står inför som familj. När familjen väl kan kommunicera kommer de att veta hur de ska lösa problem när de uppstår. Som ett resultat kan detta också uppmuntra dem att söka familjerådgivning och lämpliga hanteringsförmåga i samband med sin fars död. Dessutom måste familjen Grape ansöka om ekonomiskt stöd för att hjälpa till att fixa sitt hus. Mål för interventionen Grape-familjen kommer att behöva sätta upp några mål för förbättring. Därför har jag som deras socialarbetare arbetat med dem gilbert grape uppsats komma med flera realistiska mål för dem att arbeta med.


Vi diskuterade flera alternativ och detta är vad familjen Grape gick med på att arbeta med följande frågor. Det första målet är att de ska få bättre kommunikationsförmåga som familj. För det andra behöver de få sorgerådgivning för sin fars död. Slutligen måste de söka efter tillgängligt ekonomiskt stöd och resurser för deras hemreparation. Det första målet, kommunikation är huvudmålet och svaret på ett framgångsrikt resultat för denna familj. Förverkligandet av detta mål kommer att göra det möjligt för varje familjemedlem att ha mer självförtroende när han pratar och tar itu med såväl aktuella som nya frågor.


Relationsbyggande kommer också från det arbete som familjen Grape lägger ner på att öka sin kommunikationsförmåga. Jag hoppas att de kommer att söka efter byråer i deras samhälle som kan förse dem med lokala hemreparationsföretag, gilbert grape uppsats. Det kan ha anställda som frivilligt kommer att ge sin hjälp till Grape-familjen för reparationer av deras hem. Druvfamiljen kan använda detta som ett tillfälle att träffas och få vänner i deras grannskap och samhälle, gilbert grape uppsats. Dessa steg kommer att hjälpa familjen Grape att uppnå sina mål och växa sig starkare som en familjeenhet. Planera för intervention När jag arbetade med Grape-familjen har jag fått deras förtroende, förtroende och kommunicera bra med dem på en konstruktiv nivå som kommer att främja dem att delta och fullfölja målen för interventionen.


Jag skulle ge dagliga aktiviteter som kräver att alla deltar i att kommunicera med varandra och som familj. Denna aktivitet skulle kräva att de delar med sig av hur de mår och delar något intressant som hände under deras tid. De skulle fortsätta denna aktivitet i åtta veckor, med alla familjemedlemmar som deltog, gilbert grape uppsats. Jag vill betona att familjerelationer och förståelse för varandra är oerhört viktigt för att hjälpa deras familj att läka och gå framåt. Jag skulle erkänna allt det hårda arbete familjen utför som en hel enhet och uppmuntra dem att arbeta med sig själva också individuellt. Det är därför jag skulle engagera Bonnie i att förstå vikten av hennes roll som mamma och beslutsfattare.


Detta kommer att få dem att engagera sig i konversation med varandra dagligen och flera gånger om dagen. Medlemmar av Grape-familjen kommunicerar vanligtvis med varandra av frustration eller när de ber varandra att göra hussysslor. Min förhoppning som deras socialarbetare är att dessa aktiviteter kommer att ge dem möjlighet att utveckla de välbehövliga sociala färdigheter som de saknade som familj. En färdighet som de sedan kan använda för att bygga relationer med grannar, kamrater, vänner, gilbert grape uppsats, och gemenskap. Under de kommande åtta veckorna ska alla i familjen dagligen delta i att bygga nya positiva relationer i samhället. De kan utvärdera sina framsteg genom att se vem de har byggt en relation med och hur många av dessa nya vänner de kan få till volontärer för att hjälpa till med reparationer av deras hem.


Jag skulle förklara för familjen att med alla nya färdigheter tar det tid. Till exempel, när en bebis börjar gå kommer den att falla många, många gånger innan de gör det perfekt. Men om familjen Grape skulle vilja skulle jag kunna remittera till en familjeterapeut som skulle starta processen att hjälpa familjen öppet sörja sin fars död tillsammans som en familj. Familjen Grape skulle behöva gå med på att gå i minst sex månader inte mindre än tre gånger i veckan. Gilbert druva uppsats kan spåras på det sätt som familjen har vant sig vid, de kan självrapportera, utvärdera sin närvaro på sessionerna och vilken effekt rådgivning har haft på hela familjen, gilbert grape uppsats.


I de flesta fall är det svårt för familjen att inleda ett nytt förhållande med en terapeut, med tanke på den relation de har etablerat med mig. Till att börja med växte jag upp med att vara hemma mamma och min pappa var långstrandsman, han var den enda familjeförsörjaren i huset. Jag kan inte föreställa mig hur livet skulle ha varit utan en pappa eller gilbert grape uppsats mamma som var sjukligt fet och oförmögen att ta hand om sina egna barn. Jag adopterades och växte upp som enda barn, jag hade allt jag behövde ekonomiskt och känslomässigt. I de flesta kulturer är mammans roll att laga mat och hålla huset rent för sin familj, medan pappan är familjeförsörjaren.


Jag skulle gissa att andra kulturer som kaukasier har liknande roller att spela i familjen. Däremot i familjen Grape, gilbert grape uppsats, familjeförsörjaren är död och mamman kan mentalt och fysiskt inte ta på sig rollen som primärvårdare. Jag har förstått att min styrka är att acceptera olika individer och familjer, gilbert grape uppsats. Jag förstår att man måste ha tålamod och ta sig tid när man hanterar kulturella skillnader. Gilbert druva uppsats, Jag arbetade med familjen Grape ett bra tag, det fanns fortfarande begränsningar i att arbeta med dem eftersom jag inte var samma ras som de var.


Jag känner inte att det påverkade tjänsten som de fick det är fortfarande ett faktum. Att vara kulturellt känslig och kompetent är mycket viktigt i detta arbete. Socialarbetare förespråkar befolkningar som är kulturellt mångfaldiga, vi måste vara medvetna om alla olika kulturer som finns i vårt samhälle. Om jag till exempel skulle byta ut Grape-familjen med en kinesisk-amerikansk familj, finns det ytterligare information jag skulle behöva inkludera. Som nivå av engelska kunskaper och tillgänglighet till sjukvårdsinrättningar i deras område - Endora, landsbygd, etc. Deras syn på att ta emot råd från personer utanför deras familjekrets främst kvinnor i position gilbert grape uppsats erbjudande gilbert grape uppsats kontra män.


Jag skulle behöva vara mycket uppmärksam på deras sociala relationer. Baserat på ytlig kulturell medvetenhetsforskning, gilbert grape uppsats, Jag skulle ställa mer djupgående frågor om familjesyn med avseende på psykisk ohälsa, sorg, kost och långvarig familjeterapi. För det andra skulle jag försöka kommunicera betydelsen och vikten av att ha hjälp utifrån, samtidigt som jag fortfarande är kulturellt känslig för deras åsikter. Sist skulle jag försöka utöka deras sociala relationer genom att deras tankesätt är i form av hierarki istället för jämlikhet.


Detta kan öppna många fler dörrar för familjen eftersom de beroende på deras ekonomiska och sociala status kan ha vissa åsikter som inte nödvändigtvis är "riktiga" gilbert grape uppsats dagens samhälle. Som socialarbetare måste vi vara mer kulturellt medvetna och vara positivt öppna för de olika värderingarna och övertygelserna hos de människor vi arbetar för att hjälpa. Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat. Du kan använda den som exempel när du skriver din egen uppsats eller använda den som källa, men du måste citera den. Utforska hur människokroppen fungerar som en enhet i harmoni för att leva. Gratis uppsatser - PhDessay. com, 01 apr, Öppnad 7 januari, comgilbert grape uppsats, Apr Descartes-myt Gilbert Ryle Gilbert Ryle är en professor som utmanade Descartes övertygelser och hans teori om sinne-kropp-separation, han organiserade dem i fyra doktriner, och de är som.


Du kan hitta detta underbara museum på Martin Luther King Jr. Boulevard i en gammal afroamerikansk bank.





cbästa uppsatsuppmaningar



Läs mer. Ord: - Sidor: 6. Barnfetma i Afrika Enligt de senaste uppskattningarna från Världshälsoorganisationen WHO är cirka 2 miljarder vuxna överviktiga globalt och över miljoner av dessa är feta. Ord: - Sidor: 4. Piggy Symbolism Piggy lyssnades aldrig på om sina idéer om hur man kan bli civiliserad eller hur han kan hjälpa till på alla sätt han kan på ön, men författaren William Golding använde honom för andra syften. Små barn i reklamanalys Det sätt på vilket annonser marknadsförs mot barn får det att verka som om den här nyaste gadgeten är nödvändig och kommer att förändra livet.


Ord: - Sidor: 5. Raising Glass Children Research Paper Raising Glass Children Barn och i förlängningen alla människor är glas, glas absorberar fingeravtrycken från dem som håller i det och repor från de som slarvar. Ord: - Sidor: Vad är temat för självmord i Flannery O Connor's Impulse Medan han gick börjar han känna sig yr och ser rädd ut. Förklara Piagets teori om kognitiv utveckling Hur adekvat är hans redogörelse? Jean Piagets teori om kognitiv utvecklingscentrering är en av anledningarna till att barn i detta skede ofta misslyckas med att förstå att förändring av hur något ser ut inte förändrar dess innehåll.


Ord: - Sidor: 7. Relaterade ämnen. Jean Piaget Teori om kognitiv utveckling. Redo att komma igång? Skapa Flashcards. Upptäck Skapa Flashcards mobilappar. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet. I de flesta fall är det svårt för familjen att inleda ett nytt förhållande med en terapeut, med tanke på den relation de har etablerat med mig. Till att börja med växte jag upp med att vara hemma mamma och min pappa var långstrandsman, han var den enda familjeförsörjaren i huset. Jag kan inte föreställa mig hur livet skulle ha varit utan en pappa eller en mamma som var sjukligt feta och oförmögen att ta hand om sina egna barn. Jag adopterades och växte upp som enda barn, jag hade allt jag behövde ekonomiskt och känslomässigt. I de flesta kulturer är mammans roll att laga mat och hålla huset rent för sin familj, medan pappan är familjeförsörjaren.


Jag skulle gissa att andra kulturer som kaukasier har liknande roller att spela i familjen. Men i familjen Grape är familjeförsörjaren död och mamman kan mentalt och fysiskt inte ta på sig rollen som primärvårdare. Jag har förstått att min styrka är att acceptera olika individer och familjer. Jag förstår att man måste ha tålamod och ta sig tid när man hanterar kulturella skillnader. Även om jag arbetade med familjen Grape ett bra tag fanns det fortfarande begränsningar i att arbeta med dem eftersom jag inte var samma ras som de var.


Jag känner inte att det påverkade tjänsten som de fick det är fortfarande ett faktum. Att vara kulturellt känslig och kompetent är mycket viktigt i detta arbete. Socialarbetare förespråkar befolkningar som är kulturellt mångfaldiga, vi måste vara medvetna om alla olika kulturer som finns i vårt samhälle. Om jag till exempel skulle byta ut Grape-familjen med en kinesisk-amerikansk familj, finns det ytterligare information jag skulle behöva inkludera. Som nivå av engelska kunskaper och tillgänglighet till sjukvårdsinrättningar i deras område - Endora, landsbygd, etc. Deras åsikter om att ta emot råd från personer utanför deras familjekrets främst kvinnor i position att ge råd jämfört med män. Jag skulle behöva vara mycket uppmärksam på deras sociala relationer.


Utifrån ytlig kulturell medvetenhetsforskning skulle jag ställa mer djupgående frågor om familjesyn med avseende på psykisk ohälsa, sorg, kost och långvarig familjeterapi. För det andra skulle jag försöka kommunicera betydelsen och vikten av att ha hjälp utifrån, samtidigt som jag fortfarande är kulturellt känslig för deras åsikter. Sist skulle jag försöka utöka deras sociala relationer genom att deras tankesätt är i form av hierarki istället för jämlikhet. Detta kan öppna många fler dörrar för familjen eftersom de beroende på deras ekonomiska och sociala status kan ha vissa åsikter som inte nödvändigtvis är "riktiga" i dagens samhälle. Som socialarbetare måste vi vara mer kulturellt medvetna och vara positivt öppna för de olika värderingarna och övertygelserna hos de människor vi arbetar för att hjälpa.


Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat. Du kan använda den som exempel när du skriver din egen uppsats eller använda den som källa, men du måste citera den. Utforska hur människokroppen fungerar som en enhet i harmoni för att leva. Gratis uppsatser - PhDessay. com, apr 01, Accessed January 7, com , apr Descartes-myt Gilbert Ryle Gilbert Ryle är en professor som utmanade Descartes övertygelser och hans teori om sinne-kropp-separation, han organiserade dem i fyra doktriner, och de är som. Du kan hitta detta underbara museum på Martin Luther King Jr. Boulevard i en gammal afroamerikansk bank. När du först anländer till museet kan du inte ignorera det stora. Jag bestämde mig för att skriva om att ha en mops för detta papper eftersom jag känner en viss grad av affinitet för dessa typer av hundar.


Jag gjorde detta papper genom att fråga. Att döma av flodvågorna av mat med låg fetthalt som sköljer upp på stormarknadernas hyllor och spridningen av hälsoklubbar som dyker upp i städerna, skulle man kunna tro att Amerika har blivit. Dikten "Blackberry Eating" av Galway Kinnell är ett kort men effektivt exempel på hur användningen av poesins element kan framkalla känslomässig reaktion och motsvarande känslomässiga. En mor och dotter delar med sig av sin helande resa hjälpte min syn på ätstörningar mycket. Även denna bok. Det är definitivt sant att vårt samhälle har vant sig vid att äta och "förbereda" mat som inte kräver någon konst att göra.


Konserver och mikrovågsprodukter frodas här. Diskutera psykologiska förklaringar av en ätstörning. Du är fri att använda den för forskning och referensändamål för att skriva din egen uppsats; du måste dock citera det i enlighet med detta. Begäran om borttagning. Om du är upphovsrättsinnehavaren till denna tidning och inte längre vill ha ditt arbete publicerat på IvyPanda. Abraham Lincoln: The Vampire Hunter Ett exempel på sann trohet med källtexten: A Scanner Darkly. FÅ SKRIVHJÄLP. Citera denna tidning. Välj en referensstil:. Kopiera till Urklipp Kopierat! APA-6 MLA-8 Chicago N-B Chicago A-D Harvard. Referens till IvyPanda. Arbete som citeras "Vad är att äta Gilbert Grape. Bibliografi IvyPanda. Referenser IvyPanda. Fler relaterade tidningar. Kontrollera priset på ditt papper.

No comments:

Post a Comment